czwartek, 21 czerwca 2012

Czekolada pomarańczowa z przyprawami

Żeby Tacie nie było smutno, że tylko mięchem będziemy świętować jego dzień przygotowałam również mus czekoladowy.

Na mus:

1 czekolada 90% kakao
1 czekolada 75% kakao z kawałkami pomarańczy (najlepiej Lindt)
1 mleczna czekolada
pół szklanki wody pomarańczowej (pewnie powinna być taka super ekstra w szklanej butelce, ale nie było w sklepie, więc kupiłam zwykłą pomarańczową Żywca)

Do podania:

filety z pomarańczy
bazylia świeża
kardamon
anyż gwiazdkowy
pieprz ziarnisty
sól morska
cukier
kolendra suszona
cynamon

Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej z wodą i odstawiłam do lodówki żeby ostygła i zgęstniała.




Jutro Wam powiem co dalej :)

Dalej: przygotowałam łyżkę do nakładania lodów (włożyłam do wrzątku) i na talerzu ułożyłam po gałce czekolady, filety z pomarańczy i porwane liście bazylii. Następnie do magicznego ;) młynka włożyłam przyprawy i zmieliłam je wprost na czekoladę.



Czekoladowy mus z bliska:





2 komentarze:

  1. Deser jest ok, ale błagam kiedy pochwalisz się swoją PANNA COTTĄ. Bardzo chciałbym powalić na kolana moją kobietę właśnie tym deserem.
    Pozdrawiam serdecznie Wojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro przygotuję Panna Cottę, więc w weekend do cappucino będziesz mógł podać swoje dzieło :)

      Usuń