piątek, 15 czerwca 2012

Zazdrosny cytrynowy muffin (Magda Gessler)

... a raczej babeczka.

Czasem nagle bierze mnie ochota na coś słodkiego... zwłaszcza gdy pomyślę, że następny dzień mam spędzić w książkach.

Zrobiłam dziś muffiny z przepisu Magdy Gessler:

300 g mąki
125 g cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżki skórki otartej z cytryny
1 torebka cukru waniliowego
200 ml kefiru
2 jaja
110 g masła

W jednej misce wymieszałam suche produkty: mąkę, cukier, proszek, sól i skórkę z cytryny.
W drugiej połączyłam jaja, kefir i roztopione masło.

Następnie wlałam "mokre" produkty do suchych i wymieszałam byle jak widelcem - dokładnie wymieszane ciasto powoduje, że muffiny są twarde i zbite.






Piekłam w temperaturze 200* z termoobiegiem przez 20 minut.





Wg Magdy Gessler powinny być podawane z kleksem bitej śmietany i kandyzowaną skórką cytrynową.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz