wtorek, 12 czerwca 2012

...

Masz ochotę na rybę, ale nie chcesz żeby całe mieszkanie, Ty, Twoje włosy i ubrania nią pachniały? Zrób sobie rybę w folii, w piekarniku.

Ja dziś dostałam rano świeżego dorsza. Bardzo lubię takiego z piekarnika z ziołami, cytrynką - pyszna delikatna rybka bez tłuszczu.

To dziecinnie proste: na folii aluminiowej rozprowadzam odrobinę oliwy albo oleju, na to kładę filet z dowolnej ryby. Skrapiam cytrynką, pieprzę, posypuję drobno siekanymi warzywami: marchewka, pietruszka itp., delikatnie solę. Doprawiam tym, co mam pod ręką: czosnkiem, koprem albo natką pietruszki. Zawijam rybę folią w cukierek, szczelnie, zostawiam jej miejsce "do oddechu", wkładam do piekarnika rozgrzanego do 200* na 10-20 minut w zależności od wielkości i grubości fileta. Można tak też przyrządzić całą rybę wkładając w jej brzuch plastry cytryny. Jest to również świetny sposób na grillowanie ryby. Smacznego!







4 komentarze:

  1. Robię bardzo podobnie rybę w piekarniku. Czasami do kieszonki z folii wrzucam pomidorki cherry paprykę i szalotkę a na to kładę gałązkę rozmarynu.
    Pozdrawiam K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm... uwielbiam warzywka z piekarnika, ale u mnie to niestety jest tak, że dla samej siebie nie chce mi się niczego wymyślnego robić i ryba albo ląduje w folii albo na patelni. Niedługo planuję podać moim domownikom rybę w sosie z serem pleśniowym (którego ja nie lubię, ale oni bardzo), więc pewnie i taki przepis się tu znajdzie :)
      Pozdrawiam i dziękuję za Twój sposób na rybkę :)

      Usuń
  2. Ja często robię tak pstrąga. Najpierw rybę łowię (czasami wędkuję), potem patroszę i myję. tak przygotowaną skrapiam cytryną. brzuch faszeruję masłem wymieszanym z dużą ilością świeżego koperku i odrobiną czosnku (masło doprawiam solą i pieprzem). A potem piekarnik na 200 stopni i po 20 minutach pałaszuję rybę popijając schłodzonym prosecco.
    Polecam.

    OdpowiedzUsuń