poniedziałek, 11 czerwca 2012

Sernik Magdy Krupskiej

Pyszny, lekki i łatwy włoski sernik z owocami :)

Na spód:

180 g herbatników
100 g masła

Masło rozpuściłam, a herbatniki pokruszyłam. Połączyłam je w blenderze na jednolitą masę przypominającą mokry piasek i wyłożyłam nią dno tortownicy, odstawiłam do lodówki na czas przygotowania masy serowej.





Na masę serową:

250 g ricotty
500 g mascarpone
skórka otarta z jednej cytryny
1 łyżka mąki
3 jajka
125 g cukru

Cukier, żółtka i skórkę z cytryny utarłam na białą masę. Powoli dodawałam serki i mąkę. Białka ubiłam na sztywną masę i delikatnie wmieszałam do masy jajeczno-serowej. Tak przygotowaną masę wylewam na wcześniej przygotowany spód i piekę 45 minut w 180*. Sernik ten wychodzi niski, opada, nie ma się czym przejmować, gdyż...





Do przystrojenia:

500 g owoców, świeżych lub mrożonych (moim zdaniem najlepsze są maliny, ponieważ swoim kwaśnym smakiem dodają charakteru słodkiemu serowi)
cukier puder (ewentualnie)







3 komentarze:

  1. Witam.
    Przepis na sernik jest właśnie taki jaki szukałem. Luksusowy w swojej prostocie. Ciasto wyszło super, moja Żona była przekonana, że kupiłam je w ciastkarni. Na szczęście miałem paragon i po kawce i ciasteczku pokazałem go mojej Pani. Proszę o więcej takich przepisów. Może nie będę częstym gościem na stronie ( nie przepadam za pracami w kuchni :) ) ale chętnie jeszcze coś wypróbuję. A może znasz przepis na PANNA COTTĘ taką prawdziwą nie z torebki. Ten który ja znam nie jest najlepszy deser jest zbyt "twardy".
    Wojtek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojtku... Panna cotta to pierwszy deser jaki zrobiłam bez nadzoru moich rodziców - mój przepis jest łatwy, a deser wychodzi lekki, trzęsący się na talerzu. Muszę przyznać, że gdy zobaczyłam reklamę z panna cottą z paczki byłam wściekła - obawiam się, że gdy następnym razem podam ją moim koleżankom nie będą mi chciały wierzyć, że nie jest z paczki. Z resztą... ja nie uznaję niczego z paczki! Obiecuję, że zamieszczę mój sprawdzony przepis :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zrobiłam, wyłączyłam 15min wcześniej piekarnik, wystudził się i sernik mi nie opadł, był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń