środa, 4 lipca 2012

Szarlotka sypana

Kolejny z tych "dziwacznych" przepisów, które postanowiłam przetestować, ale nie mogłam się do tego zmusić, ale po krótkich namowach Adama, z którym wiecznie walczymy o miano szefa/szefowej kuchni stwierdziłam, że raz kozie śmierć.

Składniki:

1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 szklanka kaszy manny
1,5 czubatej łyżeczki proszku do pieczenia
170 g masła (od razu wstaw je do zamrażarki)
1,5 kg jabłek
cynamon

Suche składniki wymieszałam w misce, jabłka starłam na tarce i dodałam do nich cynamonu. Do tortownicy 23 cm wyłożonej pergaminem wkładałam kolejno: 1/3 suchych składników, 1/2 jabłek, 1/3 suchych składników, drugą część jabłek i ostatnią część suchych składników. Na wierzch starłam na tarce masło i równomiernie rozprowadziłam. Ciasto piekło się 1h w temperaturze 180*.














1 komentarz:

  1. Ciasto robiłam z moimi dzieciakami idealne na wspólne kucharzenie. Wspaniała zabawa ze słodkim finałem. Dziękuję K.

    OdpowiedzUsuń