poniedziałek, 16 lipca 2012

Chocolate fudge cake

Przepis przywieziony przez Magdę i Dawida prosto z Irlandii.

Ciasto - bomba kaloryczna, ilość czekolady i masła jaka się w nim znajduje jest przerażająca, ale uwierzcie mi - gdybym miała zgrzeszyć będąc na diecie to tylko to ciasto byłoby w stanie mnie do tego nakłonić.

Przepis na dwie małe formy do keksa.
Oto lista składników koniecznych by odpłynąć w aksamitną, czekoladową podróż do świata rozkoszy podniebiennych:

450 g gorzkiej czekolady
280 g masła
6 jaj
6 łyżek miodu
420 g cukru pudru
70 g wiórków kokosowych
280 g mąki

Glazura:

200 g gorzkiej czekolady
70 g masła

Posiekaną czekoladę i masło rozpuściłam w kąpieli wodnej. Następnie dodałam jaja i miód, wmieszałam cukier i wiórki kokosowe, a na koniec dodałam mąkę. Ciasto przelałam i piekłam 35 minut w 180*. Można dodać ewentualnie 10 minut, ale nie więcej! Nie bójcie się tego, że wygląda na surowe, gdyż w tym cieście chodzi o to by brzegi się zapiekły, a środek był gęstą, czasem lekko ciągnącą się masą. Jak wystygnie pokryj je glazurą i gotowe! Podawać je należy pokrojone w cienkie kawałki, można na ciepło no i koniecznie z lodami waniliowymi lub śmietankowymi.








1 komentarz: