piątek, 7 grudnia 2012

Risotto z grzybami

Risotto. Kolejne włoskie danie, które nie dość, że jest przepyszne to jest naprawdę łatwe w przygotowaniu, co więcej daje milion możliwości na modyfikowanie składników. Moje pierwsze risotto zrobiłam razem z Tatą. To musi być zabawne kiedy jesteśmy razem w kuchni, bo oboje całkiem nieźle się w niej odnajdujemy,  zazwyczaj chcemy robić danie tak samo i mamy bardzo podobne podniebienia, a jednak potrafimy się spiąć nie wiadomo o co. Bawi mnie to, bo On dobrze wie, że ja nienawidzę jak mi ktoś w garnkach miesza, a zawsze robi mi na złość w wakacje w pracy i musi podejść do mojej patelni i pomachać tam szpatułką [a ja dostaję spazmów ;)].

Na 6 porcji przygotuj:

400g ryżu do risotto
cebula
ząbek czosnku
1/4 kostki masła
2 lampki białego półwytrawnego wina
120g tartego Parmigiano-Reggiano lub Grana Padano
1l bulionu
oliwa z oliwek
sól
świeżo mielony pieprz
natka pietruszki
200g grzybów (tych, które lubisz najbardziej)

Bulion podgrzałam. Na patelni rozpuściłam połowę masła z odrobiną oliwy z oliwek. Zeszkliłam drobno posiekaną cebulkę, następnie dodałam czosnek w plasterkach i grzyby. Chwilkę podsmażyłam - tak by zmiękły i nabrały lekkich rumieńców ;). Przyszedł czas na ryż. Wrzuciłam go na patelnię podlewając od razu winem. Tu potrzebna jest odrobina uwagi by nie przypalić dania. Tak więc mieszałam (a właściwie mieszaliśmy) aż ryż wchłonął wino, następnie dodawałam (dodawaliśmy) po chochelce bulionu, po kolei, kiedy ryż wchłonął jedną porcję, na patelni lądowała następna. Trwa to około 15 minut, na koniec dodaliśmy resztę masła, parmezan, sól i pieprz do smaku. Przed samym podaniem dodałam posiekaną pietruszkę, a na talerzu posypałam jeszcze odrobiną parmezanu.




3 komentarze:

  1. Szybkie i łatwe, przynajmniej tak wygląda z opisu. Jak tylko ugotuję rosół (czytaj mój bulion) to przygotuję risotto wg przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy już przygotowałeś Wojtku risotto według przepisu Paulinki, ale proponuję nie zwlekać. Niebo w buzi.
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń