wtorek, 28 sierpnia 2012

Wariacja na temat tiramisu 2

Kolejna wariacja - tym razem z malinami i borówkami:)

Składniki (6 porcji):

500g serka mascarpone
300ml śmietany kremówki
0,25 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
6 łyżek Cointreau (lub innego pomarańczowego alkoholu)
3 łyżki syropu malinowego (ewentualnie)
1 słoik dżemu malinowego
biszkopty typu koci języczek
500g malin
250g borówek amerykańskich

Mascarpone utarłam mikserem z cukrem, wanilią i 2 łyżkami Cointreau. Dżem wymieszałam z 4 łyżkami Cointreau i syropem - tak aby stał się rzadszy. Kremówkę ubiłam na sztywno i dodałam do masy serowej.



Na dno naczynia wyłożyłam biszkopty, polałam sosem malinowym i popełniłam błąd - dodałam owoce - najpierw lepiej dodać masę, a na nią owoce - łatwiej to ułożyć w naczyniu. Więc: biszkopty nasączone w sosie, masa śmietanowo-serowa, owoce, biszkopty, masa, owoce :) Moim zdaniem lepiej wyglądają owoce w nieładzie :)




2 komentarze:

  1. Dostaję ślinotoku jak przeglądam Twojego bloga! Nie mam teraz czasu, ale jak znajdę chwilę to zacznę wypróbowywać przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam czegoś oryginalnego i jest !!!! znalazłam. Wszystkim smakowało.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń