środa, 1 sierpnia 2012

Metrowiec czyli...

"starodawne, wieśniackie ciasto" ;)

Przepis na dwie foremki keksówki.

Składniki na ciasto:

12 łyżek oleju
6 jaj
12 łyżek wody
1,5 szklanki cukru
1,5 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia + szczypta do ciemnej części ciasta
2 łyżki kakao

Olej, żółtka, wodę i cukier ubiłam mikserem, dodałam mąkę i proszek do pieczenia. Ubiłam pianę z białek i dodałam do masy. Następnie ciasto podzieliłam na dwie równe części. Do jednej dodałam 2 łyżki kakao i szczyptę proszku. Przelałam masy do form i piekłam 45 minut w temperaturze 180*.

Składniki na krem:

2 szklanki mleka
1 budyń śmietankowy
1 olejek pomarańczowy
1 kostka masła
0,75 szklanki cukru

Ugotowałam budyń, a kiedy wystygł utarłam go z cukrem, masłem i olejkiem na pulchną masę.

Składniki na polewę:

0,5 kostki Kasi
4 łyżki cukru pudru
1 łyżka wody
1 łyżka kakao

Wszystkie składniki rozpuściłam w rondelku cały czas mieszając.

Ciasto pokroiłam na równą ilość kawałków, przekładałam cienko kremem, wszelkie nierówności wypełniłam również kremem, na koniec polałam zimną polewą i schłodziłam w lodówce. Ciasto należy kroić na ukos. Można również zrobić szachownicę: pokroić oba ciasta wzdłuż na pół, położyć na bok i jeszcze raz przekroić wzdłuż. Powinny powstać 4 długie pasy, białe doklejamy do ciemnego, na ciemne jasne, na jasne ciemne itd. Kroić normalnie.






2 komentarze:

  1. Zrobiłam to ciasto jakiś czas temu. Całe szczęście że METROWIEC ma metr długości bo już po podwieczorku zostało tylko 50 cm ;).
    Kasia

    OdpowiedzUsuń