niedziela, 26 sierpnia 2012

Babeczki bananowe z wiśniami i białą czekoladą

Znalazłam przepis na te wypasione babeczki w książce Andrew Schlossa One-Pot Cakes. Hmm... Może jednak zamiast przymiotnika wypasione należy im się: ekskluzywne? W każdym razie...

Oto lista składników (16 babeczek):

125g niesolonego masła
200g cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
3 dojrzałe banany
4 łyżki kwaśnej śmietany
2 duże jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
300g mąki
40g suszonych wiśni, posiekanych( ja zużyłam wydrylowane wiśnie ze spirytusu po robieniu nalewki, wkładałam po 6 na każdą babeczkę)
50g białej czekolady posiekanej lub w drażetkach

Rozgrzałam piekarnik do 180*.
W rondelku roztopiłam masło, dodałam cukier, ekstrakt i banany, które rozgniotłam widelcem. Następnie wmieszałam śmietanę i jajka (żeby dobrze rozmieszać jajko należy mieszać dość szybko - łatwiej rozkłócić białko). Później przyszedł czas na sodę & proszek do pieczenia - odrobina dokładności w mieszaniu, na koniec mąka, wiśnie (jeśli używasz suszonych) i czekolada.

Jeśli tak jak ja użyjesz wiśni z alkoholu to powkładaj na dno papilotki 3 i 3 na wierzch.

Babeczek spróbowałam już po 30 minutach pieczenia. :-)






1 komentarz: