środa, 1 sierpnia 2012

Muffiny bananowe z kawałkami czekolady

Przepis dostałam od stałej klientki Homara - Magdy. Robiłam dziś muffinki "na szybko", więc nie ma zdjęć etapów pośrednich, ale jak każde pyszne muffiny nie trzeba wielkich zdolności ani nawet dokładnego mieszania, by były smaczne.

Fenomenem tego przepisu jest to, że zużywa się do niego bardzo mocno dojrzałe banany, których zazwyczaj nikt nie chce jeść.

Oto lista składników:

2 jaja
3-4 bardzo dojrzałe posiekane banany
120 gr rozpuszczonego masła
1 łyżka esencji waniliowej
1,5 szklanki mąki
szczypta soli
0,75 szklanki cukru (ewentualnie trzcinowego)
0,5 gorzkiej posiekanej czekolady
łyżeczka proszku do pieczenia lub sody

Wszystkie składniki wymieszałam byle jak widelcem i przełożyłam do foremek, piekłam 25 minut w temperaturze 180*. Muszę przyznać, że mają bardzo ciekawy smak. Smacznego!






PS. Te właśnie muffiny dedykuję Kai i Jadzi; mam nadzieję, że w kolejne wakacje razem takie słodkości spałaszujemy.


4 komentarze:

  1. Polecam ten przepis. Dziękuję w imieniu Krzysia K. Do kawy podczas przerwy w pracy są idealne.
    Czekamy na inne wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffiny z tego przepisu są przepyszne. Miałam okazję je spróbować.. Bobasini w brzuszku aż zaczął się bardziej ruszać po ich spałaszowaniu.. Palce lizać ;)
    Prosimy o więcej..

    OdpowiedzUsuń
  3. Muffiny mega przepyszne. Zrobię je pewnie jeszcze nie raz. Super, że wstawiłaś też inne wariacje tych prostych w przygotowaniu ciasteczek.
    Pozdrawiam W.

    OdpowiedzUsuń