piątek, 8 lutego 2013

Zupa z chorizo i owocami morza

Owoce morza to ponoć jeden z afrodyzjaków, nie wiem czy w to wierzę czy nie, ale pierwszy raz w życiu odważyłam się spróbować tych morskich robaczków i... jestem mile zaskoczona! Zupa jest naprawdę smaczna, szybka i łatwa w przygotowaniu :) Przepis pochodzi z kuchni Pascala w DDTVN.

Ja zmniejszyłam ilość zupy o połowę, więc powinno mi wyjść około 3 porcji... wyszło więcej - 5 małych acz sycących porcji.


Oto potrzebne składniki:

0,5l bulionu
2 łyżki oliwy
0,5 posiekanej cebuli
0,5 posiekanej białej części pora
2 posiekane ząbki czosnku
175g chorizo pokrojonego w cienkie plasterki
0,5 pokrojonej w kostkę marchewki
1 obrana i pokrojona w kostkę łodyga selera naciowego
1 liść laurowy
0,5g szafranu
0,5 łyżeczki listków tymianku
200g pomidorów pelati z puszki
0,5 łyżeczki otartej skórki z pomarańczy
175ml białego wina
250g mieszanych owoców morza
75g ulubionego makaronu (może jakiś fikuśny kształt? a może serduszka?)
pieprz, sól
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki lub kolendry do posypania przed podaniem

W garnku o grubym dnie podgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej chorizo, cebulę, czosnek i pora. Następnie dodałam seler i marchewkę, podsmażałam przez około 2 minuty. Później dodałam pomidory, przyprawy, skórkę z pomarańczy i bulion i gotowałam pod przykryciem przez około 15-20 minut. Jeśli przygotowujesz zupę wcześniej to nie dodawaj do niej makaronu ani owoców morza - zrobisz to przed podaniem. Należy wtedy doprowadzić zupę do wrzenia, dodać owoce morza i makaron i gotować do momentu aż makaron będzie al dente. Podałam zupę posypaną odrobiną kolendry. Jest naprawdę smaczna - lekko pikantna, rozgrzewająca, a połączenie chorizo i owoców morza jest wyjątkowo udane :) Życzę smacznego :)







4 komentarze:

  1. Bardzo ale to bardzo dziękuje za ten przepis. Uwielbiam owoce morza a w tym miesiącu aż dwa przepisy.
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy podane składniki są juz zmniejszone przez ciebie o połowe ?

    OdpowiedzUsuń