poniedziałek, 11 lutego 2013

New York Cheesecake

Kolejny sernik - kolejny, który stał się moim ulubionym!


Składniki na spód:

300g pokruszonych herbatników pełnoziarnistych lub maślanych
180g roztopionego masła

Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą - herbatniki wymieszałam z masłem. Dno tortownicy uszczelniłam folią aluminiową (tj. na krzyż ułożyłam dwa kawałki folii aluminiowej tak by wystawały poza dno, wtedy zamknęłam obręcz i zagięłam folię do góry), wyłożyłam herbatnikami i odstawiłam do lodówki.

Składniki na masę:

1,25kg tłustego sera śmietankowego (trzykrotnie zmielonego, choć ponoć lepszy wychodzi z sera typu Philadelphii)
6 jaj
5 żółtek
260g drobnego cukru
3 łyżeczki ekstraktu z wanilii
sok z 0,5 cytryny

Do miksera włożyłam ser, jaja, żółtka, cukier, wanilię i sok z cytryny. Zmiksowałam na gładką masę, przełożyłam na spód z herbatników. Na spód rozgrzanego do 180* piekarnika włożyłam blachę do pieczenia wypełnioną do połowy gorącą wodą, natomiast kratkę pod sernik włożyłam na środkowy poziom. Piekłam 60 minut, później wyłączyłam piekarnik, po 10 minutach uchyliłam lekko drzwiczki, po kolejnych 10 szerzej aż do momentu gdy sernik ostygł. 

Krem z kwaśnej śmietany:

500ml kwaśnej gęstej śmietany 22 % lub 18%
50g cukru pudru

Śmietanę ubiłam z cukrem pudrem, wyłożyłam na upieczony sernik i włożyłam do piekarnika rozgrzanego do 180* na 10 minut. Wyjęłam, ostudziłam i wstawiłam do lodówki (bez przykrycia!) na całą noc. Przed podaniem posypałam kakao.


2 komentarze: