piątek, 2 listopada 2012

Makaron pomarańczowy z pikantnym sosem pomidorowym

Mój dzisiejszy obiad: pomarańczowy makaron z pikantnym sosem pomidorowym - czas 15 minut!!!
Całe danie przygotowałam ze składników, które zawsze są u mnie w domu, dodałam jakieś resztki po innych daniach i powstało coś nowego, pysznego :)


Oto lista (dla 2 głodnych osób, lub 3 osobowej rodziny jak moja):

puszka pomidorów (250g)
kilka suszonych pomidorów w oliwie (jeśli są z kaparami to można je również dodać)
garść świeżej bazylii
1 cebula
1/2 papryczki chilli
2 ząbki czosnku
1 lyżeczka salsy balsamicznej aromatyzowanej pomarańczą (ewentualnie)
1 łyżka oliwy z oliwek
250g makaronu (ja użyłam pomarańczowego, ale równie dobrze można do gotowania dodać skórkę pomarańczową i na pewno przejdzie do niego trochę aromatu pomarańczy)

Nastawiłam wodę na makaron, pokroiłam w drobną kostkę cebulę, czosnek i papryczkę. Na patelni rozgrzałam łyżkę oliwy (tej ze słoiczka z suszonymi pomidorami) i zeszkliłam na niej cebulę, dodałam czosnek i paprykę. Woda już się zagotowała więc włożyłam makaron i nastawiłam czas tak by po ugotowaniu był al dente. Pokroiłam suszone pomidory w cienkie paski i dołożyłam na patelnię. Po chwili dodałam pomidory z puszki i zaczęłam redukować sos. Na koniec doprawiłam solą, pieprzem, cukrem i salsą balsamiczną. Makaron zlałam, przełożyłam na patelnię, dodałam porwaną bazylię, wymieszałam i wyłożyłam na talerze. By podkreślić pomarańczowy aromat i upiększyć danie dodałam odrobinę świeżej skórki pomarańczowej na wierch.

Pycha!





2 komentarze:

  1. Zrobiłam ten makaron dla mojego męża który uwielbia uwielbia wszelkie makarony. Ten ocenił na 6-kę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo przepis na pyszne risotto - mmm... polecam!

      Usuń