sobota, 3 listopada 2012

Lekkie ciasto czekoladowe

Nie wiem jak Wam, ale mi zostało bardzo dużo sosu po cieście daktylowym. Czas więc na lekkie, gorzkie ciasto czekoladowe, które zwieńczone wspomnianym sosem będzie obłędnie smakowało.

Składniki:
250g czekolady deserowej
175g masła
5 jaj
25g cukru
15g mąki

Czekoladę i masło rozpuściłam w kąpieli wodnej. Oddzieliłam żółtka od białek. Żółtka wmieszałam do rozpuszczonej czekolady, później dodałam mąkę i również dokładnie wymieszałam. Białka ubiłam na sztywno ze szczyptą soli, następnie dodałam cukier i ubijałam do uzyskania błyszczącej masy. Delikatnie połączyłam łyżką białko z masą czekoladową. Przełożyłam do wysmarowanej masłem i obsypanej mąką tortownicy o średnicy 18cm i piekłam 45 minut w temperaturze 170*.












1 komentarz:

  1. Pyszne, lekkie, puszyste takie jak lubię.
    Pozdrawiam Paulinko.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń