poniedziałek, 14 stycznia 2013

3BIT od Kwidzyna

Dziś przepis na pyszne ciasto, które nie wymaga pieczenia i można je wykonać z samych półproduktów - to plus dla tych, którzy nie wierzą w swoje umiejętności. Zrobiłam je pierwszy raz tak jak Bartek - Kwidzyn (mój super kolega z pracy :)) mnie nauczył, następnym razem spróbuję sama zrobić krem karpatkowy :)

Oto składniki:

1 puszka masy krówkowej lub mleka skondensowanego (500g)
75 herbatników (mniej więcej po 25 na warstwę w zależności od wielkości blachy)
500ml śmietany kremówki
2 opakowania śmietan-fix
1 opakowanie kremu do karpatki na zimno
50g czekolady (najlepiej gorzkiej)


Jeśli wybraliście mleko skondensowane to należy je gotować (w puszce) w garnku z wodą przez 3 godziny na wolnym ogniu. Jeśli wybraliście masę krówkową to przed użyciem - wyłożeniem na herbatniki warto zanurzyć puszkę w ciepłej wodzie - będzie się łatwiej rozprowadzała. Przygotowałam krem karpatkowy wg przepisu na opakowaniu. Na dno prostokątnej blachy wyłożyłam herbatniki, na nie masę krówkową, kolejną warstwę herbatników, krówkę, herbatniki i śmietanę ubitą ze śmietan-fixem. Ciasto odstawiłam na kilka godzin do lodówki a przed podaniem posypałam czekoladą (na zdjęciu wiórki czekoladowe).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz