niedziela, 27 października 2013

Ravioli z łososiem i krewetkami

Kolejne danie krewetkowo-łososiowe. Pyszne, delikatne i lekko rozgrzewające ravioli. Łatwe w przyrządzaniu a jednocześnie efektowne.


Na około 40 pierożków potrzeba:

Ciasto:

2 szklanki mąki
1 jajo
1 łyżeczka oleju
szczypta soli
0,5 szklanki letniej wody

Jak każde ciasto na pierogi: mąkę przesiałam, zrobiłam w niej dołek i dodałam resztę składników. Zagniatałam aż powstało gładkie, jednolite ciasto. Przykryłam ściereczką.


Farsz:

300g fileta z łososia bałtyckiego
300g krewetek, obranych
3 łyżki parmezanu
3 suszone pomidory, posiekane
ząbek czosnku
2 łyżeczki świeżego drobno startego imbiru
sól, pieprz
pietruszka lub kolendra, posiekane

Łososia i krewetki posiekałam drobno i wymieszałam z pozostałymi składnikami. Ciasto podzieliłam na dwie części i obie cienko rozwałkowałam. Ułożyłam porcje farszu, wycinałam radełkiem kwadraty z drugiego kawałka ciasta i sklejałam. Wrzucałam do osolonej wrzącej wody i gotowałam około 2 minuty od wypłynięcia na powierzchnię.

Podawałam z sosem z wywaru ze skorupiaków: skorupki po krewetkach zagotowałam w małej ilości wody z łodyżkami pietruszki, małą ilość wywaru przelałam na patelnię, dodałam łyżkę masła, odrobinę śmietany kremówki, zredukowałam. Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.

Można je z powodzeniem podać z samym rozpuszczonym masłem lub posypane parmezanem.








PS. Po zdjęciu z sosem ślad zaginął...


1 komentarz: