wtorek, 22 października 2013

Kolejna odsłona sernika: sernik waniliowy

Tym razem sernik... sernik jak pyszna panna cotta. Lekki, wanioliowy idealnie komponuje się z musem z truskawek, mocno schłodzony. 


Składniki na małą tortownicę (23cm):

1 kg sera mielonego "Turek"
125ml śmietany 36%
5 jaj
1,5 szklanki cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 opakowanie cukru waniliowego
laska wanilii
masło do wysmarowania tortownicy

3 łyżki cukru
250g śmietany 18% (koniecznie Pilos - dostępna w Lidlu)

truskawki lub mus truskawkowy

Sernik jest banalnie prosty dlatego nie ma zdjęć step-by-step. Twaróg połączyłam z mąką, cukrem waniliowym i cukrem na jednolitą masę. Później kolejno wbijałam jaja. Następnie dodałam ziarenka wyskrobane z wanilii i kremówkę. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 175*C na 15 minut po czym zmniejszyłam temperaturę do 120*C i piekłam przez kolejne 1,5h aż ciasto się ścięło. 

Śmietanę 18% lekko ubiłam z cukrem i wylałam na wyjęte z piekarnika ciasto. Wstawiłam na kolejne 15 minut do zapiekania. Wyjęłam z piekarnika, a gdy ostygł wstawiłam do lodówki (najlepiej na kilka godzin lub całą noc).

Podawałam przybranego musem z truskawek.


1 komentarz: