środa, 26 czerwca 2013

Placek z owocami leśnymi

W związku z ciągle trwającą dietą nie powinnam pozwalać sobie na słodycze, ale postanowiłam przygotować ciasto żeby mój Tata mógł zjeść coś dobrego, a resztę może rozdzielę jutro wśród znajomych.

Składniki:

10dag masła lub margaryny + 2 łyżki na kruszonkę
1/3 szklanki cukru + 2 łyżki na kruszonkę
1/3 szklanki mąki pszennej + 2 łyżki na kruszonkę
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
2 jaja
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
200g owoców leśnych

Masło, cukier, cukier waniliowy i żółtka utarłam na białą, puszystą masę. Następnie dodawałam po trochu mąki pszennej, ziemniaczanej i proszku do pieczenia. Z białek ze szczyptą soli ubiłam pianę, którą delikatnie wmieszałam w masę. Konsystencję ciasta zakwalifikowałabym do dziwnych. Tak przygotowaną masę przełożyłam do formy wysmarowanej masłem i obsypanej mąką. Na wierzch wyłożyłam owoce (ja dałam za dużo i niestety w trakcie pieczenia opadły na dno wypychając ciasto na wierzch. Przygotowałam kruszonkę: w miseczce wymieszałam cukier, mąkę i masło tak by powstały małe grudki i posypałam nimi owoce. Piekłam przez 50 minut w temperaturze 175*.







1 komentarz: