poniedziałek, 13 stycznia 2014

Spaghetti aglio olio peperoncino

Dziś wróciłam ze szkoły tak głodna i zła, że nic poza pysznym włoskim obiadem nie byłoby w stanie poprawić mi humoru. Niewiele musiałam się zastanawiać - miałam w lodówce czosnek, papryczkę chilli, a w pojemniku na makaron zawsze można znaleźć jakieś resztki. Przyszedł czas na kolejny pierwszy raz - spaghetti aglio olio peperoncino.




Lista składników, wyjątkowo krótka (dla jednej osoby):

100-125g makaronu (ja użyłam spaghetti - mieszankę pełnoziarnistego ze zwykłym)
1-2 papryczki chilli
1-2 ząbki czosnku
natka pietruszki - bo lubię
oliwa z oliwek
odrobina parmezanu lub grana padano
sól, pieprz

Makaron wrzuciłam do osolonego wrzątku i pokroiłam drobno wszystkie warzywa, starłam parmezan. Na patelni rozgrzałam oliwę, na której zeszkliłam papryczkę, następnie dodałam czosnek pokrojony w cienkie plasterki i gdy tylko "dostał temperatury" dorzuciłam na patelnię wcześniej odcedzony makaron ugotowany al dente. Dokładnie wymieszałam, posypałam pietruszką. Wyłożyłam na talerz, posypałam parmezanem i świeżo mielonym pieprzem, przybrałam listkiem pietruszki i gotowe! Pyszny obiad w 10 minut :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz