niedziela, 12 stycznia 2014

Pierś z kurczaka w cieście francuskim

Witajcie, długo mnie nie było, ale wracam... i to ze zdwojoną mocą!
Doczekałam się palnika, więc jak tylko go napełnię gazem zacznę szaleć z bezą włoską... Mam już kilka pomysłów z nią związanych. Do rzeczy - dziś przepis na dobrze wszystkim znaną pierś z kurczaka w trochę innej odsłonie.


Na dwie porcje potrzebne będą:

pół piersi z kurczaka
sos sojowy
pieprz

garść pomidorów suszonych
łyżka kaparów marynowanych
garść świeżych liści bazylii
ząbek czosnku
łyżka oliwy z oliwek - najlepiej truflowej
kulka mozzarelli
ciasto francuskie

Pierś przekroiłam na pół w poprzek - powstały dwa cienkie kawałki. Marynowałam popieprzoną w sosie sojowym. W tym czasie przygotowałam pastę - pomidory, kapary, bazylię, czosnek i oliwę z oliwek umieściłam w malakserze i zmiksowałam. Moja nie potrzebowała ani pieprzu ani soli - ale spróbujcie sami. Tak przygotowaną pastą nasmarowałam z wierzchu pierś z kurczaka położoną na prostokącie z ciasta francuskiego. Na to położyłam jeszcze dwa plasterki mozzarelli i drugi prostokąt ciasta francuskiego z kilkoma otworkami -by para mogła uciekać. Wysmarowałam z wierzchu rozbełtanym jajkiem i włożyłam do piekarnika nagrzanego do 160*C z termoobiegiem. Piekłam do uzyskania złotego koloru. Podałam z pieczonymi ziemniaczkami i szpinakiem z dressingiem z oliwy z oliwek, octu balsamicznego i soku z cytryny.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz