wtorek, 21 maja 2013

Koktajl kawowo-bananowy

Zainspirowana Coffee Banana, którą piłam ostatnio w Gdańsku w przeuroczej knajpce Tekstylia postanowiłam poeksperymentować w domu.



Na dwie kawy potrzebne będą:

kostka lodów waniliowych Calipso
1 duży lub dwa małe banany
pół szklanki mleka (mniej lub więcej w zależności od konsystencji na jakiej Wam zależy)
potrójne espresso (choć myślę, że zwykła kawa rozpuszczalna również się sprawdzi)
truskawka do ozdoby

W blenderze zmiksowałam banana, lody i mleko. Wlałam do wysokiej szklanki i nalałam cienką stróżką espresso (gorące). W ten sposób na dnie pozostała kawa, a u góry koktajl. Dodatkowo nasz napój przechodzi z warstwy zimnej na letnią. Można oczywiście schłodzić espresso, myślę, że i wtedy napój pozostanie rozwarstwiony. Ozdobiłam truskawką (oczywiście brudną, bo kto by myślał o tym, że trzeba je myć przed jedzeniem ;) ).






2 komentarze:

  1. Koktajl wygląda rewelacyjnie, ale w tle widzę profesjonalny ekspres do kawy więc nie wiem czy u mnie będzie tak samo smaczny.
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, incredible blog format! How long have you ever been running a blog
    for? you make blogging glance easy. The overall glance of your site is wonderful,
    let alone the content material!

    Also visit my webpage :: ekspresy ciśnieniowe

    OdpowiedzUsuń