niedziela, 26 maja 2013

Fikuśne zawijaski z ciasta francuskiego

Minął rok od kiedy założyłam tego bloga, nie sądziłam, że wytrwam, ale jednak - nie zawsze regularnie, ale pojawiało się tu coś nowego. Tak i dziś, w dzień Mamy postanowiłam zrobić jej dobrą kolację.


Oto mój pomysł:

1 arkusz ciasta francuskiego (tak... użyłam gotowego z Lidla)
3 plastry szynki gotowanej
3 plastry sera (cheddar, gouda... taki jak lubicie)
4 łyżki serka topionego
1 łyżka śmiatany 12%
garść parmezanu
garść posiekanego szczypiorku
garść posiekanej cebuli
pieprz, gałka muszkatołowa
1 jajo

W miseczce wymieszałam serek topiony, śmietanę, szczypiorek i cebulkę. Tą miksturą wysmarowałam ciasto francuskie, popieprzyłam i posypałam startą gałką muszkatołową. Ser i szynkę pokroiłam w kostkę i obsypałam nimi ciasto. Zawinęłam w rulon i kroiłam w 1,5cm kawałki, ułożyłam na blasze wyłożonej pergaminem, smarowałam rozkłóconym jajkiem i obsypałam startym parmezanem. Piekłam w temperaturze 200* aż do momentu gdy stały się złociste.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz