sobota, 13 kwietnia 2013

Chlebek z otrębami

To chyba łatwy przepis na smaczny chleb. Ja robiłam go wczoraj po raz pierwszy i jestem z siebie zadowolona. Dzięki temu zjadłam dzisiaj po treningu pyszny kawałek chleba z pastą z bobu (o dziwo pyszną ;) ).


Oto lista składników:

1kg mąki pszennej
1 paczka otrębów pszennych (250g)
2 łyżeczki soli
2 łyżeczki cukru
4 szklanki ciepłej wody
1 kostka drożdży

W jednej szklance wody rozpuściłam drożdże, cukier, sól i dwie łyżki mąki. Przykryłam ściereczką by wyrosło. Mąkę wymieszałam z otrębami, pozostałą częścią wody i ziarnami jakie akurat były w domu. Dodałam zaczyn i zaczęłam zagniatać. Przy zagniataniu okazało się, że moje ciasto było trochę za rzadkie (kwestia mąki), więc dosypałam odrobinę mąki razowej.

Ciasto podzieliłam na dwie części i włożyłam do foremek wysmarowanych masłem, ponownie przykryłam i pozostawiłam do wyrośnięcia.

Piekłam 50 minut w temperaturze 180*.












Smacznego!

2 komentarze: