piątek, 28 września 2012

Faux tarte tatin


Znacie to uczucie gdy dzwoni do Was koleżanka uważająca Was za boginię pieczenia i oczekuje, że zje coś dobrego, a Wy nie macie w domu nawet jajka???

Oto przepis, który można wykorzystać w takiej sytuacji - podrabiana tarta tatin:

185g mąki
125g masła
60g cukru pudru
szczypta soli

300g cukru
100ml wody

8 jabłek, kilka gruszek lub innych owoców, które lubisz


Ciasto zagniotłam z podanych składników i odłożyłam do lodówki na czas obierania owoców i stworzenia karmelu. Cukier i wodę połączyłam w rondelku i mieszając co jakiś czas doprowadziłam do momentu, w którym mieszanina stała się ciemna i gęsta - powstał karmel. Jabłka obrałam, oprószyłam cynamonem i cukrem - nie mogłam się powstrzymać, więc lekko przesmażyłam owoce. Na dno formy do tarty wylałam karmel, wyłożyłam owoce i przykryłam rozwałkowanym ciastem. Nakłułam widelcem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do temp. 180* na 15 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz